Nu är det dags…

…att sparka igång denna blogg igen!20140928_125024 (2)

Livet rusar framåt och som tur är till det bättre!
Nytt år har de hunnit bli, år 2015. Ett år jag hoppas på blir riktigt bra och roligt år.
Förra året i början av november började jag jobba inom kommunen som lärarvikarie. Det gick så långt att jag nu har en tjänst i en 3a terminen ut. Det är det absolut roligaste jobb jag haft någonsin. Så nu blir det att söka in till lärarhögskolan till hösten. Aldrig försent att plugga något nytt!

Förutom jobb så är det hundarna som ska sparkas i gång med träningarna i mellan jaktsäsongen. Min kära Ginny är20141231_122437 det dags att gå en avancerad agillity kurs med och sen starta i några agillity tävlingar. Hincas ska få börja i nybörjarkurs i agillity, för han tycker de är så kul!
Nike är nästan lika vild och galen som innan. Hennes patella på höger knä märks inte alls av längre och hon har blivit stor och välmusklad. Så nu börjar träning inför jaktproven till hösten. Tävlingslydnads träning blir det på alla hundarna.
Ginny hoppas vi dessutom ska få äran att träffa en annan snygg springer spaniel hane. En skalldrivande spaniel som går på alla allt med attityd. Finns redan stort intresse från olika håll. Hoppas på att en tik kan få stanna om det finns möjlighet till det. Vi hoppas att det går som vi vill i år så det blir valpar efter Ginny.
Alla hundarna har fått gå väldigt lite i skogen i år men Ginny har ändå visat var skåpet ska stå då hon drog ut i vassen och jobbade på gris. Visat sin användbarhet även under andjakt då hon markerade änderna som föll. Vi har inte tränat detta innan, men det gick ju bra ändå. Blir mer träning inför nästa fågelsäsong.

20150106_110644 20141224_221128

Fisket startar för min del 23 mars på premiären på Em i vanlig ordning. Ska försöka sätta mig ner och få ihop några fiskbara hårtussar som kallas flugor om jag inte missminner mig. Möjligtvis det även blir nya kläder med… Känns lite kallt att ha läckande vadare och vadar jacka.

Jaktsäsongen var nästan obefintlig för min del. En resa till Finland blev det i oktober och jag fick fälla min första vitsvanskalv, mer info kommer..
Lite små jakter men annars väldigt lite jakt för min och hundarnas del. Lite synd men får bli mer detta året i stället. Införskaffat mig ett aimpoint till studsaren. Nöjd flicka!

20150106_102805   20150106_142450   20150106_142515

En härlig dag med trevligt jaktsällskap. Var bjuden till en god vän Sven Eliasson på jakt och hans goda vän Clas var även med. Vi började jaktdagen med en god liten brunch och en kopp kaffe.

Nu Ska jag dra mig tillbaka för i kväll, men håll utkik här på bloggen så ni inte missar något!

På återseende Ems

Kategorier: Övrigt, Fiske, Hund, Jakt, Uncategorized | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 tankar om “Nu är det dags…

  1. Helena

    Här måste man ju kolla läget då och då 😃
    Jag har provat att flugfiska ett par gånger.. Det gick inge bra 😳 Min man säger att jag är för ”hied” när jag ska lägga ut linan…VA?? Hur tänkte han där??😉
    Nopp jag tror jag håller mig till jakten! Ev kan jag pilka lite torsk en vacker dag när de inte blåser 😊

    • Vad kul!
      Då har man ett spö som är snabbt i auktionen istället. 😉 Måste varit fel på spöt när du testade! Så hälsa gubben de, hihi! Går ju minst lika bra med jakt också^^

  2. Helena

    Ungefär så tänkte jag oxå! Klart de va fel på spöt 😄.
    Ja mina hundar tycker att jakt är en mycket vettigare sysselsättning åt matte 😉

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.